Κανονισμός Λειτουργίας

 ΔΗΜΟΤΙΚO ΣΧΟΛΕΙΟ ΔΙΟΜΗΔΕΙΑΣ

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ 2023-2024

 

Περιεχόμενα

  1. Εισαγωγή
  2. Προσέλευση στο σχολείο
  3. Αποχώρηση από το σχολείο
  4. Φοίτηση μαθητών
  5. Μέτρα Προστασίας
  6. Συμπεριφορά μαθητών
  7. Διάλειμμα
  8. Παιδαγωγικός έλεγχος μαθητών
  9. Διδακτικό προσωπικό
  10. Διευθύντρια
  11. Γονείς και κηδεμόνες
  12. Ολοήμερο πρόγραμμα
  13. Βοηθητικό προσωπικό
  14. Δανειστική βιβλιοθήκη
  15. Επικοινωνία με το σχολείο – Ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων

 

  1. Εισαγωγή

Σκοπός του Σχολείου είναι να συμβάλει στην ολόπλευρη, αρμονική και ισόρροπη ανάπτυξη των διανοητικών και ψυχοσωματικών δυνάμεων των μαθητών, ώστε, ανεξάρτητα από φύλο και καταγωγή, να έχουν τη δυνατότητα να εξελιχθούν σε ολοκληρωμένες προσωπικότητες, να γίνουν υπεύθυνοι, ελεύθεροι, δημοκρατικοί πολίτες. (Ν. 1566/1985 (ΦΕΚ 167/Α/30-9-1985)).

Το Σχολείο είναι ο χώρος που οι μαθητές ζουν πολλές ώρες, μαθαίνουν, σκέφτονται, δημιουργούν, συνάπτουν σχέσεις με συνομηλίκους, παίζουν, χαίρονται,  αντιμετωπίζουν δυσκολίες και καλούνται να επιλύσουν “προβλήματα”, διαμορφώνοντας σταδιακά  συμπεριφορές, αξίες και στάσεις ζωής.

Για να υλοποιηθεί αποτελεσματικά το πολυδιάστατο έργο του Σχολείου και να επιτευχθούν οι στόχοι του, απαραίτητη προϋπόθεση είναι η ύπαρξη κανόνων. Στο κείμενο που ακολουθεί με τον γενικό τίτλο «Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας Σχολείου» περιγράφονται οι πιο σημαντικοί από αυτούς τους κανόνες.

«Με τον όρο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου εννοούμε το σύνολο των όρων και των κανόνων που αποτελούν προϋποθέσεις, για να πραγματοποιείται ανενόχλητα, μεθοδικά και αποτελεσματικά το έργο του Σχολείου. Επιπλέον, ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου αποτελεί σημαντικό παιδαγωγικό μέσο που βοηθά στην ομαλή σχολική ζωή, στη συνεργασία, στην αλληλεγγύη, στον δημοκρατικό διάλογο και στην αποδοχή της διαφορετικότητας.»  (Υ Α 13423/ΓΔ4 ΦΕΚ 491 τΒ)

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου μας είναι εναρμονισμένος με την ισχύουσα νομοθεσία, τη σύγχρονη παιδαγωγική αντίληψη και την εμπειρία των προηγούμενων χρόνων λειτουργίας του Σχολείου μας.

Για να λειτουργήσει το σχολείο μας ομαλά και αποδοτικά θα πρέπει όλα τα μέλη της σχολικής  κοινότητας (μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς) να γνωρίζουν τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους.

Η τήρηση του Κανονισμού Λειτουργίας του σχολείου μας, που ενέκριναν όλα τα μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων, θα βοηθήσει ώστε το έργο και οι στόχοι που θέτουμε κάθε φορά ως εκπαιδευτικοί να μπορέσουν να πραγματοποιηθούν σε πολύ μεγάλο βαθμό χωρίς προβλήματα κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.

  1. Προσέλευση στο σχολείο

Προσέλευση μαθητών: Είσοδος από την κεντρική πόρτα, 8.00΄- 8.15΄.

Στο διάστημα μέχρι να χτυπήσει το κουδούνι για την έναρξη του μαθήματος οι μαθητές/τριες παραμένουν στο χώρο του προαυλίου, εκτός εάν οι καιρικές συνθήκες δεν το επιτρέπουν, οπότε παραμένουν εντός του κεντρικού σχολικού κτιρίου.

Είναι αυτονόητο ότι η έγκαιρη προσέλευση συμβάλλει καθοριστικά στην εύρυθμη λειτουργία του Σχολείου, ενώ η καθυστέρηση επηρεάζει αρνητικά τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας εντός της τάξης. Γι’ αυτό και είναι απολύτως αναγκαίο να τηρείται πιστά ο χρόνος προσέλευσης.

Υπεύθυνοι για την έγκαιρη προσέλευση των μαθητών/τριών είναι αποκλειστικά οι γονείς/κηδεμόνες

Οι ενήλικοι που συνοδεύουν τους μαθητές το πρωί, αφού βεβαιωθούν ότι εισήλθαν στο προαύλιο, αποχωρούν.

Οι μαθητές/τριες εισέρχονται στην αυλή του σχολείου χωρίς τη συνοδεία των γονέων/κηδεμόνων (εκτός ειδικών περιπτώσεων, με την άδεια του υπεύθυνου εκπ/κού εφημερίας, π.χ. κινητικό πρόβλημα παιδιού κλπ).

Οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί εφημερίας υποδέχονται τους μαθητές/τριες στην είσοδο του σχολείου και οι γονείς-συνοδοί αποχωρούν. Κατά τη διάρκεια του χρόνου της προσέλευσης των μαθητών/τριών (8.00-8.15) δεν παρευρίσκεται χωρίς άδεια στο χώρο του σχολείου κανένας άλλος εκτός των μαθητών/τριών, των εκπαιδευτικών και του βοηθητικού προσωπικού (των καθαριστριών).

Στις 8.15, μετά το ηχητικό σήμα (κουδούνι), με ευθύνη των εφημερευόντων εκπ/κών οι μαθητές/τριες συγκεντρώνονται στο χώρο των γραμμών κατά τμήμα  και πηγαίνουν στις αίθουσες διδασκαλίας τους.

Οι είσοδοι/αυλόπορτες  κλείνουν  στις 8:15  για τους μαθητές του Δημοτικού.

Οι μαθητές που μεταφέρονται με σχολικό λεωφορείο, οφείλουν να περιμένουν στα σημεία αναμονής και να μην καθυστερούν. Μέσα στο λεωφορείο πρέπει να κάθονται ήσυχα, να μη διαπληκτίζονται και να διατηρούν, όσο είναι δυνατόν, μία σταθερή θέση.

Επισήμανση: Μετά το κλείσιμο της κεντρικής εισόδου, οι πόρτες εισόδου-εξόδου θα παραμένουν κλειστές και δεν θα επιτρέπεται η είσοδος στο σχολείο για λόγους ασφάλειας των μαθητών.

Μη έγκαιρη προσέλευση μαθητή/τριας στην αίθουσα, δημιουργεί πρόβλημα στην εκπ/κή διαδικασία. Σε ορισμένες περιπτώσεις και εφόσον κρίνεται δικαιολογημένη η καθυστέρηση από τη διευθύντρια, μπορεί να επιτραπεί η είσοδος σε μαθητή.

3.Αποχώρηση από το σχολείο

Οι μαθητές δε φεύγουν πριν τη λήξη των μαθημάτων χωρίς άδεια. Σε περίπτωση που παρουσιαστεί ανάγκη αποχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. αδιαθεσία), οι μαθητές αποχωρούν με τη συνοδεία γονέα ή κηδεμόνα, αφού πρώτα ενημερωθεί η Διεύθυνση του σχολείου και ο δάσκαλος της τάξης ενυπόγραφα.

Οι ενήλικοι που συνοδεύουν τους μαθητές κατά την αποχώρησή τους, θα πρέπει να προσέρχονται έγκαιρα για την παραλαβή τους, ενώ τους περιμένουν έξω από την είσοδο του σχολείου. Κάθε καθυστέρηση δημιουργεί κινδύνους για την ασφάλεια των μαθητών που ολοκληρώνουν το πρόγραμμά τους.

Οι μαθητές που συνοδεύονται καθημερινά κατά την αποχώρησή τους δε φεύγουν ποτέ από το σχολείο ασυνόδευτοι, αν ο γονέας ή κηδεμόνας καθυστερήσει. Είναι υποχρεωμένοι να παραμείνουν στην αίθουσα του ολοήμερου προγράμματος.

Οι εφημερεύοντες εκπαιδευτικοί μεριμνούν για την ομαλή αποχώρηση των μαθητών από το χώρο του σχολείου.

Για  οποιαδήποτε αλλαγή στο πρόγραμμα οι γονείς θα ενημερώνονται με γραπτή ανακοίνωση ή τηλεφωνικά.

Οι γονείς/κηδεμόνες που συνοδεύουν τους μαθητές κατά την αποχώρηση οφείλουν να προσέρχονται έγκαιρα για την παραλαβή των παιδιών τους.

Σε περίπτωση που, λόγω ανυπαίτιου κωλύματος, ο συνοδός αδυνατεί να βρίσκεται στο σχολείο την ώρα αποχώρησης, οφείλει να ενημερώσει τηλεφωνικά τη Διεύθυνση του Σχολείου.

Σημείωση: Στην έναρξη του σχολικού έτους οι γονείς οφείλουν να κάνουν επικαιροποίηση των τηλεφώνων επικοινωνίας και να  ενημερώσουν τον εκπαιδευτικό της τάξης, με Υπεύθυνη Δήλωση, για τον τρόπο αποχώρησης του παιδιού τους (με ή άνευ συνοδείας, πρόσωπο συνοδείας).

 

4.Φοίτηση μαθητών

Το Σχολείο αποτελεί το φυσικό χώρο αγωγής και μάθησης, ακριβώς γιατί εξασφαλίζει τις προϋποθέσεις συγκεκριμένης και οργανωμένης προσπάθειας για  την επίτευξη των στόχων της αγωγής. Γι’ αυτό η φοίτηση των μαθητών είναι υποχρεωτική και η συμμετοχή τους σε όλες τις εκδηλώσεις πρέπει να είναι ενεργός και συστηματική. Οι σχολικές γιορτές, εθνικές ή άλλου τύπου (π.χ. λήξης σχολικού έτους), καθώς και οι εκπαιδευτικές επισκέψεις αποτελούν μέρος της σχολικής ζωής και συμβάλλουν στην αποτελεσματική πραγμάτωση του εκπαιδευτικού έργου, γι’ αυτό οι μαθητές απουσιάζουν από αυτές μόνο αν έχουν σοβαρό λόγο και κατόπιν σχετικής δήλωσης του γονέα-κηδεμόνα. Η ελλιπής φοίτηση υπονομεύει το εκπαιδευτικό έργο και δυσχεραίνει την πρόοδο των μαθητών.

Για τη συμμετοχή των μαθητών στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, καθώς και τις αθλητικές δραστηριότητες του σχολείου, είναι οπωσδήποτε απαραίτητη η συμπλήρωση Ατομικού Δελτίου Υγείας για τους μαθητές των Α’  και Δ΄ Τάξεων.

Σε περίπτωση απουσίας μαθητή οι γονείς οφείλουν να ενημερώνουν έγκαιρα το Σχολείο (είτε τηλεφωνικά είτε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), αλλά και ο/η υπεύθυνος/η εκπαιδευτικός της τάξης οφείλει να επικοινωνεί με την οικογένεια, όταν πρόκειται για μακρόχρονη ή επαναλαμβανόμενη απουσία μαθητή.

Πιο συγκεκριμένα, σε περίπτωση απουσίας έως 3 ημέρες,  ο γονέας/κηδεμόνας θα πρέπει να ενημερώσει ή να προσκομίσει στο  σχολείο ιατρική γνωμάτευση με την οποία δικαιολογεί τις ημέρες απουσίας του παιδιού του από το σχολείο.

Οι μαθητές οφείλουν να τηρούν το ωράριο του καθημερινού προγράμματος –την ώρα έναρξης των μαθημάτων και κάθε άλλης σχολικής εκδήλωσης (πρωινή προσέλευση, εορταστικές εκδηλώσεις,  κ.ά.). Η απουσία από τα μαθήματα δικαιολογείται, μόνον όταν συντρέχει σοβαρός λόγος (ασθένεια, έκτακτα οικογενειακά γεγονότα).

Σε περίπτωση που κάποιος γονέας χρειαστεί, για εξαιρετικά σημαντικό λόγο, να πάρει το παιδί του πριν τη λήξη των μαθημάτων, οφείλει να ενημερώσει εγκαίρως την/ον υπεύθυνη/ο εκπαιδευτικό της τάξης ή/και τη Διεύθυνση του Σχολείου.

Σε περίπτωση εορταστικών εκδηλώσεων  το ωράριο διαμορφώνεται με απόφαση του Συλλόγου διδασκόντων, η οποία και ανακοινώνεται εγκαίρως με γραπτό μήνυμα.

Αργίες και διακοπές: Διακοπές Χριστουγέννων (24/12-7/1),  Καθαρά Δευτέρα (κινητή ημερομηνία), Διακοπές Πάσχα (Μ. Δευτέρα – Παρασκευή της Διακαινησίμου), Πρωτομαγιά, Αγίου Πνεύματος (κινητή ημερομηνία).

 

5.Μέτρα προστασίας

  • Κατά τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου συνίσταται η συχνή και ορθή εφαρμογή υγιεινής των χεριών, πλύσιμο με σαπούνι και νερό ή/και εφαρμογή αντισηπτικού χεριών, από εκπαιδευτικούς και μαθητές, καθώς και καλός αερισμός των αιθουσών, η καθαριότητα χώρων και η τακτική εφαρμογή απολυμαντικού σε επιφάνειες.

6.Συμπεριφορά μαθητών

Η συνεργασία των μαθητών είναι απαραίτητη, για να διατηρηθεί ένα κατάλληλο για εργασία και μάθηση περιβάλλον. Για την επιτυχία του σκοπού αυτού οι μαθητές οφείλουν:

  • να συμπεριφέρονται με ευγένεια και σεβασμό στους εκπαιδευτικούς και τους συμμαθητές τους.
  • να βοηθούν τους μαθητές των μικρών τάξεων στα προβλήματα που τυχόν αντιμετωπίζουν (π.χ. να τους δίνουν χώρο για παιχνίδι), όπως και τους νέους μαθητές του Σχολείου, δείχνοντάς τους ότι είναι καλοδεχούμενοι στο νέο περιβάλλον.
  • να συμπεριφέρονται φιλικά σε όλους τους συμμαθητές τους και να προστατεύουν ενεργητικά όσους δέχονται πειράγματα ή άλλου είδους βία, αναφέροντας στους δασκάλους αυτούς τους μαθητές που συμπεριφέρονται με άσχημο τρόπο.
  • να πετούν τα σκουπίδια τους στους κάδους, ώστε το σχολικό περιβάλλον να διατηρείται καθαρό.
  • να χρησιμοποιούν μόνο τις τουαλέτες των μαθητών, σύμφωνα με το φύλο τους και να τηρούν τους στοιχειώδεις κανόνες υγιεινής (π.χ. τα χαρτιά στους κάδους, τακτικό πλύσιμο χεριών, κλείσιμο της βρύσης). Δεν εισέρχονται σε τουαλέτες άλλου φύλου ούτε σε αυτές των εκπαιδευτικών για κανένα λόγο.
  • να φροντίζουν να κρατούν καθαρά τα σχολικά τους βιβλία και τετράδια και να έχουν τα απαραίτητα για το καθημερινό πρόγραμμά τους, φροντίζοντας να μην τα ξεχνούν.
  • να τηρούν τη σειρά και την απαραίτητη απόστασηκατά την είσοδο και έξοδο στις αίθουσες.
  • Όταν το κουδούνι χτυπήσει για μάθημα, να προσέρχονται γρήγορα στην αίθουσα όπου τους περιμένει  ο εκπαιδευτικός χωρίς να τρέχουν ή να τσακώνονται και κάθονται στις θέσεις τους.

Οι μαθητές δεν επιτρέπεται:

  • να μαλώνουν ή να χειροδικούν ή να ασκούν οποιουδήποτε είδους βία (λεκτική, σωματική, ψυχολογική, διαδικτυακή) προς τους συμμαθητές τους. Η βία απαγορεύεται κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες.
  • να προσβάλλουν τους συμμαθητές τους για λόγους εξωτερικής εμφάνισης (π.χ. για το ύψος ή το βάρος τους), εθνικούς, θρησκευτικούς ή φυλετικούς.
  • να διαδίδουν φήμες ή να αποκλείουν συμμαθητές τους από ομαδικές δραστηριότητες, παρακινώντας και άλλους να κάνουν το ίδιο ή να ειρωνεύονται και να ασκούν κακόβουλη κριτική.
  • να γράφουν ή να ζωγραφίζουν ή να χαράζουν τους τοίχους και τα θρανία.
  • να προβαίνουν σε χρήση ή φθορά πραγμάτων συμμαθητών τους.
  • να φέρνουν στο σχολείο κινητά τηλέφωνα ή άλλες ηλεκτρονικές συσκευές που διαθέτουν σύστημα καταγραφής ήχου ή εικόνας.
  • να φέρνουν στο σχολείο αντικείμενα πολύτιμα ή επικίνδυνα.
  • να παραμένουν στις αίθουσες κατά τη διάρκεια του διαλείμματος. Κανένας δε μένει μέσα στην αίθουσα μόνος του.
  • να εισέρχονται σε άλλες αίθουσες ή βοηθητικούς χώρους του σχολείου (π.χ. αποθήκες) κατά τη διάρκεια του διαλείμματος.

Η προστασία του σχολικού κτιρίου και της περιουσίας του είναι υπόθεση όλων μας. Οι μαθητές οφείλουν να προσέχουν τα έπιπλα και τις εγκαταστάσεις του σχολείου. Κάθε καταστροφή εκτός από τη δυσκολία και το κόστος αποκατάστασης ασχημαίνει και υποβαθμίζει το χώρο που ζουν και λειτουργούν καθημερινά. Ζημιές που προκαλούνται από μαθητές βαραίνουν οικονομικά για την αποκατάστασή τους τους γονείς τους.

 

7.Διάλειμμα

Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος οι μαθητές βγαίνουν στο προαύλιο, χωρίς να τρέχουν και να στριμώχνονται. Δεν επιτρέπεται η παραμονή στις αίθουσες ή στους διαδρόμους. Κανένας και για κανένα λόγο δε μένει μέσα στην αίθουσα μόνος του.

Αφού αποχωρήσουν όλοι/όλες οι μαθητές/τριες για διάλειμμα εξέρχεται τελευταίος ο εκπαιδευτικός. Οι πόρτες των τάξεων παραμένουν κλειστές για λόγους ασφαλείας.

Θα πρέπει να αποφεύγεται η παραμονή ενηλίκων στα κάγκελα του σχολείου, δεδομένου ότι οι εφημερεύοντες εκπαιδευτικοί αδυνατούν να ελέγξουν τόσο τον όγκο όσο και την ταυτότητα όσων προσέρχονται και καλούν απευθείας τους μαθητές του σχολείου, δεδομένου ότι είναι επιφορτισμένοι με την επίβλεψη των μαθητών. Για την ασφάλεια των μαθητών μας, όσοι γονείς ή κηδεμόνες έχουν σημαντικό και έκτακτο λόγο να επικοινωνήσουν με τα παιδιά τους κατά τη διάρκεια του διαλείμματος, καλό θα είναι να ενημερώνουν από πριν το σχολείο (είτε τηλεφωνικά είτε να απευθύνονται στους εφημερεύοντες εκπαιδευτικούς).

Σε περίπτωση άσχημων καιρικών συνθηκών οι μαθητές παραμένουν στις αίθουσές τους  με τους εκπαιδευτικούς που είχαν μάθημα την συγκεκριμένη διδακτική ώρα ως το χτύπημα του κουδουνιού για την επόμενη, οπότε αλλάζει ο εκπαιδευτικός αίθουσα.

Δεν επιτρέπεται να φέρνουν οι μαθητές πολύτιμα ή επικίνδυνα αντικείμενα μπάλες ή παιχνίδια.

Το διάλειμμα είναι χρόνος παιχνιδιού και ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων αλλά και χρόνος ικανοποίησης σωματικών αναγκών. Για οποιοδήποτε πρόβλημα αντιμετωπίζουν οι μαθητές απευθύνονται στους εφημερεύοντες δασκάλους που βρίσκονται σε προκαθορισμένες θέσεις στο προαύλιο  του σχολείου Κανένας και για κανένα λόγο δε μένει στην αίθουσα μόνος του.

8.Παιδαγωγικός έλεγχος μαθητών

«Αποκλίσεις των μαθητών από τη δημοκρατική συμπεριφορά, τους κανόνες του σχολείου, τους όρους της ισότιμης συμμετοχής στη ζωή του σχολείου, από τον οφειλόμενο σεβασμό στον εκπαιδευτικό, στη σχολική περιουσία, στο συμμαθητή, από όλα αυτά που το σχολείο θέτει ως κανόνες της λειτουργίας του, πρέπει να θεωρούνται σχολικά παραπτώματα. Τα σχολικά παραπτώματα θα αντιμετωπίζονται από το σχολείο σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και με γνώμονα την αρχή ότι η κατασταλτική αντιμετώπιση αυτών των φαινομένων πρέπει να είναι η τελευταία επιλογή, όμως δεν αποκλείεται ως παιδαγωγικό μέτρο. Η επιείκεια χωρίς όρια νομιμοποιεί τις αποκλίσεις και καλλιεργεί την αντίληψη της ατιμωρησίας.» (Υπουργείο Παιδείας)

Το Σχολείο, ως φορέας αγωγής, έχει καθήκον να λειτουργεί έτσι, ώστε οι μαθητές  να συνειδητοποιήσουν ότι κάθε πράξη τους έχει συνέπειες. Να μάθουν να αναλαμβάνουν την ευθύνη των επιλογών τους και να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες.

Στο παιδαγωγικό αυτό πλαίσιο τα μέτρα παιδαγωγικού ελέγχου που μπορεί να επιβληθούν είναι τα ακόλουθα:

α. Παρατήρηση

β. Επίπληξη

γ. Παραπομπή στη Διευθύντρια

δ. Ενημέρωση γονέων

ε. Ενημέρωση Συλλόγου Διδασκόντων

στ. Ενημέρωση Συμβούλου Εκπαίδευσης

ζ. Αλλαγή τμήματος

η. Αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος

Οι σωματικές ποινές δεν επιτρέπονται.

 

9.Διδακτικό Προσωπικό

Οι εκπαιδευτικοί επιτελούν έργο υψηλής κοινωνικής ευθύνης. Στο έργο τους περιλαμβάνεται η εκπαίδευση, η διδασκαλία και η διαπαιδαγώγηση των μαθητών. Οι εκπαιδευτικοί:

  • Προσέρχονται έγκαιρα στο σχολείο και δεν παραβιάζουν το χρόνο έναρξης και λήξης των μαθημάτων.
  • Παρίστανται στην πρωινή είσοδο των μαθητών  και φροντίζουνγια την ευταξία του τμήματός τους.
  • Δεν επιτρέπουν την έξοδο μαθητή από την αίθουσα διδασκαλίας, παρά μόνο όταν πρόκειται για έκτακτη σωματική ανάγκη του μαθητή.
  • Για οποιαδήποτε ζήτημα παρακώλυσης του μαθήματος (φασαρία, καβγάς, αδιαφορία) ο/η εκπ/κός ενημερώνει την  Διευθύντρια με χειρόγραφο σημείωμα και επιλαμβάνεται άμεσα η ίδια, ή η υποδιευθύντρια.
  • Ενημερώνουν τους γονείς και κηδεμόνες για τη συμπεριφορά και την επίδοση των μαθητών τόσο ιδιαιτέρως όσο και ομαδικά σε τακτική βάση .
  • Επιμελούνται την ποιοτική διδασκαλία των αντικειμένων τους με τη χρήση κατάλληλων εποπτικών και ψηφιακών μέσων.
  • Σέβονται απόλυτα το χρόνο διαλείμματος των μαθητών.
  • Προσέχουν το ύφος και τη μορφή της γλώσσας που χρησιμοποιούν και συμπεριφέρονται με σεβασμό στους μαθητές.
  • Κατά τη διάρκεια του μαθήματος έχουν απενεργοποιημένα τα κινητά τους τηλέφωνα.
  • Όταν χτυπά το κουδούνι για διάλειμμα, αποχωρούν τελευταίοι από την τάξη και συνοδεύουν τους μαθητές στο προαύλιο.
  • Στη λήξη των διδακτικών ωρών, όταν δεν υπάρχει διάλειμμα, περιμένουν στην αίθουσα τον εκπαιδευτικό που διδάσκει την επόμενη ώρα και δεν αφήνουν τους μαθητές ανεπιτήρητους για κανένα λόγο.
  • Τηρούν πιστά το πρόγραμμα εφημεριών τόσο στο σχολικό χώρο, όσο και κατά τη διάρκεια των εκπαιδευτικών επισκέψεων.
  • Οφείλουν, και όταν ακόμη δεν είναι εφημερεύοντες, να ελέγχουν τους μαθητές, όταν αντιλαμβάνονται οποιαδήποτε ανεπιθύμητη συμπεριφορά τους.
  • Φροντίζουν για την ασφάλεια των μαθητών και την τήρηση της τάξης κατά  τη διάρκεια της παραμονής τους στο σχολείο και κατά την πραγματοποίηση εκδηλώσεων, οι οποίες γίνονται με ευθύνη του σχολείου.
  • Εξασφαλίζουν την ευταξία μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας και στο σχολικό χώρο με τήρηση των κανόνων δημοκρατικής συμπεριφοράς. Παράλληλα, προσπαθούν να ευαισθητοποιήσουν τους μαθητές σε θέματα που αφορούν την καθαριότητα, την υγιεινή και την αισθητική του χώρου στον οποίο φοιτούν.
  • Καλλιεργούν συνειδητά το αίσθημα της αυτοπειθαρχίας και της κοινωνικής συνείδησης στους μαθητές.
  • Σέβονται την προσωπικότητα, τις ιδιαίτερες ανάγκες και τις κοινωνικές, πολιτιστικές, θρησκευτικές ή φυλετικές ιδιαιτερότητες του μαθητή.
  • Αναφέρουν στη Διευθύντρια κάθε υποψία που έχουν για τυχόν κακοποίηση μαθητή.
  • Φροντίζουν να ενημερώνονται για τυχόν χρόνια προβλήματα υγείας ή ιδιαιτερότητες των μαθητών τους.
  • Τηρούν την απαραίτητη εχεμύθεια σχετικά με τις αποφάσεις και συζητήσεις στον Σύλλογο Διδασκόντων για τις επιδόσεις ή τη συμπεριφορά των μαθητών και για κάθε άλλο θέμα που αφορά συμβάντα στον χώρο του Σχολείου.
  • Συνεργάζονται μεταξύ τους, ειδικά όταν διδάσκουν στο ίδιο τμήμα, και σέβονται τις απόψεις όλων των συναδέλφων, χωρίς να υποτιμούν το διδακτικό αντικείμενο κανενός.

Οι εκπαιδευτικοί με την εν γένει συμπεριφορά τους οφείλουν να συνεισφέρουν στη διαμόρφωση ήρεμου, ευχάριστου και συνεργατικού κλίματος μέσα στο σχολείο.

Τις μεταξύ τους σχέσεις είναι απαραίτητο να τις διέπει ο αμοιβαίος σεβασμός και να τις χαρακτηρίζει η ειλικρινής, συναδελφική και ανθρώπινη επικοινωνία.

 

10.Διευθύντρια

Η Διευθύντρια βρίσκεται στην κορυφή της πυραμίδας της σχολικής μονάδας και, ως εκ τούτου, έχει τις πιο πολλές ευθύνες.

Συντονίζει και καθοδηγεί τους εκπαιδευτικούς στο έργο τους, θέτει μαζί τους υψηλούς στόχους και δρα έτσι, ώστε να εξασφαλίσει τις προϋποθέσεις επίτευξης των στόχων αυτών για ένα Σχολείο σύγχρονο, δημοκρατικό και ανοιχτό στην κοινωνία.

Είναι υπεύθυνη για την ομαλή λειτουργία του Σχολείου και το συντονισμό της σχολικής ζωής. Φροντίζει για τη λήψη κάθε μέτρου, το οποίο συμβάλλει στην καλύτερη λειτουργία του Σχολείου.

Ασκεί με δικαιοσύνη, σύνεση και δημοκρατικό πνεύμα τα καθήκοντά της. Επικοινωνεί με τους μαθητές και απευθύνεται σε αυτούς με αγάπη, ενδιαφέρον και φροντίδα για όποιο ζήτημα ανακύπτει. Αντιμετωπίζει με παιδαγωγική ευθύνη κάθε ζήτημα συμπεριφοράς μαθητή, κάνοντας παρατηρήσεις, υποδείξεις, επιπλήξεις.

Είναι υπεύθυνη μαζί με τους εκπαιδευτικούς για την καθαριότητα και αισθητική των χώρων του διδακτηρίου, καθώς και για την προστασία της υγείας και ασφάλειας των μαθητών.

Φροντίζει να καλύπτονται οι διδακτικές ώρες σε περίπτωση απουσίας εκπαιδευτικού, τροποποιώντας το ημερήσιο πρόγραμμα διδασκαλίας, αναθέτοντας την κάλυψη του κενού σε διαθέσιμο εκπαιδευτικό ή κατ’ άλλον τρόπο και πάντα σύμφωνα με το γράμμα και το πνεύμα της κείμενης νομοθεσίας.

Έχει την ευθύνη για τη σύνταξη του Ωρολογίου Προγράμματος με γνώμονα την αποδοτική λειτουργία του.

Έχει τακτική επαφή με τους γονείς, επιδιώκοντας την ανάπτυξη πνεύματος συνεργασίας ανάμεσα στο Σχολείο και την Οικογένεια, με στόχο πάντα το όφελος των μαθητών.

 

  1. Γονείς και κηδεμόνες

Οι γονείς και κηδεμόνες οφείλουν:

  • να συμπεριφέρονται προς όλους τους εκπαιδευτικούς με ευγένεια, σοβαρότητα και σεβασμό.
  • να ενημερώνονται τακτικά για την πρόοδο και συμπεριφορά του παιδιού τους από τους εκπαιδευτικούς της τάξης .
  • να προσέρχονται και στο τέλος κάθε τριμήνου, κατόπιν πρόσκλησης από το Σχολείο, για τη παραλαβή του ελέγχου βαθμολογίας και για ενημέρωση.
  • να διαβάζουν προσεκτικά όλες τις ανακοινώσεις που  μεταφέρουν  οι μαθητές σε έντυπη μορφή, ή όσες τοιχοκολλώνται στην εξωτερική είσοδο του σχολείου, αλλάκαι να παρακολουθούν το ηλεκτρονικό τους ταχυδρομείο και την ιστοσελίδα μας, ώστε να ενημερώνονται για θέματα λειτουργίας του Σχολείου.
  • να γνωστοποιούν στον/στην υπεύθυνο/η εκπαιδευτικό της τάξης και στη Διεύθυνση του Σχολείου κάθε ιδιαιτερότητα που αφορά τη σωματική και ψυχική υγεία του παιδιού τους.
  • να ενημερώνουν τη Διεύθυνση του Σχολείου, εάν κάποιος από τους γονείς απωλέσει (ή δεν έχει) την επιμέλεια/κηδεμονία του παιδιού.
  • Μπορούν να εξυπηρετούνται καθημερινά για διοικητικά, γραφειοκρατικά ζητήματα μετά από επικοινωνία με τη Διεύθυνση του σχολείου.

Δεν επιτρέπεται σε κανέναν από τους γονείς και κηδεμόνες και, γενικότερα, σε κανένα ενήλικο άτομο να νουθετεί, να επιπλήττει ή να τιμωρεί παιδί στο χώρο του σχολείου. Όταν υπάρχει οποιοδήποτε πρόβλημα, αυτό συζητείται με τον/ην υπεύθυνο/η εκπαιδευτικό (του μαθητή που δημιουργεί το πρόβλημα) και στη συνέχεια με την Διευθύντρια του Σχολείου.

12.Ολοήμερο πρόγραμμα

Οι μαθητές που είναι εγγεγραμμένοι στο Ολοήμερο πρόγραμμα έχουν υποχρέωση για καθημερινή και συστηματική φοίτηση και αποχωρούν καθημερινά την ώρα αποχώρησης που δήλωσαν στην Υπεύθυνη Δήλωση, καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς.

Οι μαθητές που παρακολουθούν το ολοήμερο πρόγραμμα οφείλουν να έχουν καθημερινά μαζί τους φαγητό.

13.Βοηθητικό προσωπικό

Το βοηθητικό προσωπικό ( καθαρίστρια, σχολική τροχονόμος) οφείλει να βρίσκεται στο χώρο του σχολείου το καθορισμένο ωράριο και να ασκεί με επιμέλεια τα καθήκοντά του.

Οι εκπαιδευτικοί δεν απευθύνονται στο βοηθητικό προσωπικό για ό,τι σχετίζεται με το έργο του, αλλά αναφέρουν τις παρατηρήσεις τους στην Διευθύντρια και εκείνη φροντίζει για τα περαιτέρω.

Η καθαρίστρια οφείλει να ασφαλίζει κάθε υλικό που τυχόν μπορεί να βλάψει τους μαθητές και να κρατά την αποθήκη πάντα κλειδωμένη, ενώ απευθύνεται στην Διευθύντρια για τυχόν προβλήματα που αντιμετωπίζει και δέχεται υποδείξεις για το έργο της μόνο από αυτή.

Το βοηθητικό προσωπικό οφείλει να συμπεριφέρεται στους μαθητές, τους γονείς τους και τους εκπαιδευτικούς με τον δέοντα σεβασμό και να περιορίζεται αυστηρά στα καθήκοντά του.

 

14.Δανειστική βιβλιοθήκη

Στο σχολείο λειτουργεί δανειστική βιβλιοθήκη. Κάθε δάσκαλος παίρνει ένα αριθμό βιβλίων από τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό και τα δανείζει στους μαθητές τους. Όταν όλοι οι μαθητές διαβάσουν όλα τα βιβλία τότε ο δάσκαλος φροντίζει για την έγκαιρη επιστροφή τους και  διαπιστώνει την καλή κατάστασή τους, αλλιώς ο μαθητής οφείλει να τα αντικαταστήσει με άλλα καινούρια. Στη συνέχεια τα επιστρέφει και παίρνει άλλα από τους  εκπαιδευτικούς που έχουν οριστεί ως υπεύθυνοι βιβλιοθήκης.

 

  1. Επικοινωνία με το σχολείο – Ημερήσιο ωρολόγιο πρόγραμμα

Το τηλέφωνο του σχολείου (25410 91429) είναι στη διάθεσή των γονιών για οποιαδήποτε ενημέρωση. Οι δάσκαλοι ενημερώνονται για τα  σωστά τηλέφωνά τους, καθώς και για την ηλεκτρονική τους διεύθυνση. Επιπλέον ηλεκτρονικό μήνυμα στη διεύθυνση mail@dimdiomid.xan.sch.gr. Μπορούν για περισσότερη ενημέρωση, να επισκέπτονται και την σελίδα του σχολείου στο internet: ………………….. , όπου θα είναι αναρτημένος και ο παρών σχολικός κανονισμός.

Ακολουθεί, για ενημέρωσή σας, το ημερήσιο ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου για το σχολικό έτος 2023-2024.

Picture1

Η συγγραφή και συν-υπογραφή ενός Συμβολαίου με κανόνες συμπεριφοράς ανάμεσα στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς της κάθε τάξης, συντελεί στην εσωτερίκευση και τήρηση του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του Σχολείου και αναπόφευκτα στη δημιουργία μιας αρμονικής σχέσης μεταξύ των μελών της σχολικής μας κοινότητας.

Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από τον την Διευθύντρια και τον Σύλλογο Διδασκόντων, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την κείμενη εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας έχει ισχύ για το Σχ. Έτος 2023-2024

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας συντάχθηκε από το Σύλλογο Διδασκόντων του Δημοτικού Σχολείου Διομήδειας.

 

Διομήδεια 21 Σεπτεμβρίου 2023

Η Διευθύντρια του Δ. Σχ. Διομήδειας

 

Παλαπουγιούκ Αναστασία

 

Ξάνθη …../……./…….

 

ΕΓΚΡΙΝΕΤΑΙ

H ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ                Η ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ Π.Ε. ΞΑΝΘΗΣ

 

ΠΟΥΡΣΑΝΙΔΟΥ ΕΥΡΩΠΗ                    ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΟΥ ΕΥΜΟΡΦΙΑ